11/11/2013

Чому б ви хотіли піти з університету?

Звідки я це знаю? Після після того як я пішов з університету, тепер кого не зустріну кожен питає "Чому ти пішов?" і висуває власну версію чому. (При цьому так змовницьки з розумінням киваючи головою). Оскільки ми завжди пояснюємо вчинки інших через призму власного досвіду, то я тепер маю цілий список причин, через які люди хотіли б піти з університету. Їх сім. Я нічого не підтасовував, як мені сказали так і записав. (Підкреслю спеціально це не ті причини через, які пішов я.)

Мізерна зарплата
Особисті проблеми
Дістала кафедра, факультет, університет, одним словом колектив
Знайшов щось краще
Маразм із паперами-звітністю-перевірками.
Завелике навантаження
Відсутність перспектив

Я співставив ці причини з пірамідою Маслоу (він ніколи її не малював, її уклали на основі його праць, і є різні варіанти. Для зручності я вибрав той, де сім а не п'ять рівнів). Все співпадає.

Мізерна зарплата це значить проблеми з базовими потребами.
Особисті проблеми це відсутність безпеки.
Те що людей дістає колектив це відсутність відчуття приналежності.
Ідея з пошуком  кращого свідчить що нереалізована потреба у визнанні заслуг.
Маразм із перевірками це спосіб відбити потребу у пізнанні.
Завелике навантаження це відсутність гармонії.
А відсутність перспектив це хрест на самоактуалізації.

Не знаючи чому люди ідуть з університету не можливо зробити його одним з найкращих. Ні не в радіусі Пустомитіського району, а хоча б в Центрально-Східній Європі. Не важливо чи це станеться за нашого життя, важливо рухатись у цьому напрямку. І піраміда Маслоу найкраща дорожня карта. То в чому проблема?