10/12/2012

Scream


Випускники прийшли на кафедру випити вина і з’їсти цукерки. Ну там всякі промови і таке інше. Але ось ми вже на сходах універу. Фотографії на пам’ять і їм скоро йти забирати дипломи. Розмовляєм. Підходить Назар Михавків і розповідає як йому запамяталося, коли він був ще на другому курсі, і я на лекції сказав кілька слів англійською мовою. Юля Шукрута, яка стоїть поруч округляє очі, і змовницьки посміхаючись каже, що вони тоді не знали, що то таке робиться з універом.

Я теж пам’ятаю цей момент. Рік може 2008, весна, 313-та аудиторія, найбільша в нас на факультеті і два потоки разом, тобто людей стоп’ятдесять.

Яке навчання? Сонце світить за вікном. Може це передостання лекція. Вже кінець курсу. Вони помірно шумлять останні двадцять хвилин. І в мене уривається терпець.

Не хочу більше перекрикувати цей шум. Драматична пауза. Набираю повні легені повітря і вклавши почуття:

F*** you everybody

Таке не заплануєш. Я не мав поняття, яка буде реакція. На секунду настала тиша, але вона миттєво скресла і аудиторія втонула в аплодисментах з гулом схвалення, що лавиною з віддалених парт розбив стіну за моєю спиною.

Це хоче сказати кожен другокурсник, який оглядаючись на перший рік навчання питає себе: а для чого воно мені це все треба ?

Навчання, яким би воно не було, все одно краще ніж безглузде вбивання часу. Так, я з вами і мені також не просто. Систему не легко змінити. Але давайте зараз тут на цій ділянці фронту на цій лекції на цих півтора години проламаєм стіну.

Я вдячний всім, хто був тоді зі мною і тим хто є і тим хто має прийти.