Бали це не оцінка знань.
Забудьте, нема таких методик, які можуть об’єктивно "замірювати знання".
Але бали це стимул.
Ставте бали чесно. Так щоб
людина розуміла за що і чому. Так щоб не
було відчуття обману і несправедливості.
Один мій колега будучи
аспірантом вів семінари з чогось на
зразок кібернетики і ставив бали за
знання результату вчорашнього виступу
динамо київ в лізі чемпіонів.
Інший мій колега будучи
професором і прагнучи помститися групі,
яка прогуляла пару, впродовж семестру
нещадно занижував оцінки роздаючи на
право і на ліво незадовільно.
А скільки викладачів підторговує
балами?
Ні перше ні друге ні третє
немає нічого спілного з чесністю. Не
робіть такого.
Разом зі студентами сформулюйте
чіткі правила і критерії. А далі неухильно
дотримуйтесь їх. Вони важливіші за ваші
відчуття.
Викиньте з голови свої уявлення
про "відмінників" і "двійочників". Бали
ставлять студенткам не зато, які вони
хороші чи погані, а за конкретну роботу.
У футбол грають команди
різного класу. Але якщо команда другої
ліги за 90 хв забила більше голів у ворота
гранда ліги чепіонів то перемогу
присуджують саме команді другої ліги,
і неважливо, що її головний форвард
слюсар за сумісництвом, а їхня сукупна
річна зарпалата не дотягує до тижневої
зарплатні гравця лави запасних суперника.
Це нікого не цікавить. Головне забиті
голи.
Так і в оцінюванні. Перестаньте
оцінювати рівень знань, здібностей чи
потенціал учнів. Ви ж не платите людям
гроші за то що вони щось там уміють. Ні,
ви платите за конретну виконану роботу.
Так і тут ставте бали за конкретну
роботу. І ви побачите як все зміниться
коли "двійочник" переможе
"відмінника".
У мене були люди які на тесті
вперше вжитті набрали більше 90 балів.
Ви б бачили їхні очі.
Навчання має елемент змагання.
То будьте добрими суддями. Щоб про вас
не говорили те що кричать на трибунах
про суддей на матчах українського
чемпіонату з футболу.