1/18/2015

Як ставити бали студентам?


Бали це не оцінка знань. Забудьте, нема таких методик, які можуть об’єктивно "замірювати знання". Але бали це стимул. 

Ставте бали чесно. Так щоб людина розуміла за що і чому. Так щоб не було відчуття обману і несправедливості.

Один мій колега будучи аспірантом вів семінари з чогось на зразок кібернетики і ставив бали за знання результату вчорашнього виступу динамо київ в лізі чемпіонів.

Інший мій колега будучи професором і прагнучи помститися групі, яка прогуляла пару, впродовж семестру нещадно занижував оцінки роздаючи на право і на ліво незадовільно. 

А скільки викладачів підторговує балами?

Ні перше ні друге ні третє немає нічого спілного з чесністю. Не робіть такого.

Разом зі студентами сформулюйте чіткі правила і критерії. А далі неухильно дотримуйтесь їх. Вони важливіші за ваші відчуття.

Викиньте з голови свої уявлення про "відмінників" і "двійочників". Бали ставлять студенткам не зато, які вони хороші чи погані, а за конкретну роботу.

У футбол грають команди різного класу. Але якщо команда другої ліги за 90 хв забила більше голів у ворота гранда ліги чепіонів то перемогу присуджують саме команді другої ліги, і неважливо, що її головний форвард слюсар за сумісництвом, а їхня сукупна річна зарпалата не дотягує до тижневої зарплатні гравця лави запасних суперника. Це нікого не цікавить. Головне забиті голи.

Так і в оцінюванні. Перестаньте оцінювати рівень знань, здібностей чи потенціал учнів. Ви ж не платите людям гроші за то що вони щось там уміють. Ні, ви платите за конретну виконану роботу. Так і тут ставте бали за конкретну роботу. І ви побачите як все зміниться коли "двійочник" переможе "відмінника".

У мене були люди які на тесті вперше вжитті набрали більше 90 балів. Ви б бачили їхні очі.

Навчання має елемент змагання. То будьте добрими суддями. Щоб про вас не говорили те що кричать на трибунах про суддей на матчах українського чемпіонату з футболу.