3/29/2013

Мій перший бізнес


Він був нелегальний і антирадянський.

Союз конав повільною смертю, з Афгану до дому летіли цинкові гроби, а щоперерви в нашій школі в кабінеті англійської мови ми врубали на повну потужність слеєр, металліку, креатор та іншу музику «загниваючого Заходу».

Старший брат одного мого колєги десь дістав кольорові плакати різних важкометалічних груп перефотографував їх і надрукував пачку фотографій. Я приніс трохи того добра до школи і продавав однокласникам по рублю, а то і по два, залежно від формату. Нічо така ціна за фотографію собівартістю пару копійок. Рентабельність в межах кількох тисяч відсотків. Що таке радянський рубль? Ну зарпалта в інжереа була 90 рублів, а стипедія в студента 40.

Прибуток ми розділили з колєгою 50 на 50. Не знаю чи поділився він з братом. Але бізнес загнувся. Наступного тижня мої однокласники відшукали в центрі аудіостудію, де ті ж фотографії продавались по 20 копійок.

Мені ще потім довелося вдома вислухати лекцію на тему, що не добре продавати друзям різний непотріб, адже їхні батьки важко працюють щоб заробити гроші. У нас не розуміли, що таке вільний ринок. І це пояснює чому у Львові немає місцевих олігархів. Хоча думаю це скорше добре ніж погано.