1/15/2015
12-ти бальна система
Мені розповіли як в одній школі один вчитель запровадив дуже цікау систему оцінювання. Кожен учень який заходить до аудиторії автоматично одержує 12 балів. А далі починається система штрафів. Не виконав домашнє завдання -2, не знаєш відповіді на питання -1, порушуєш дисциппліну -3 і т.д. Принцип зрозумілий. Приблизно так була організована система “оплати” праці в освєнцімі.
Чи ця система стимулює проявляти активність? Брати відповідальність на себе? Висувати революційні гіпотези? Сперечатись з авторитетом вчителя?
Ні. Ця система вчить покріності і слухняності. Вчить не пхатисі де не треба. Вчить чітко виконувати інструкції.
Що можна запровадити натомість?
Учні заходячи до аудиторії мають ноль балів. І з першої хвилини починають їх набирати. За правильні відповіді, за виконані завдання, за дисципліну, за помилки, за невдачі, за порушення дисципліни, за будь-яку активність яка трансформує аудиторію із похмурого цвинтара в найкрутніше місце на землі, де радісно і цікаво перебувати і звідки не хочеться йти.
Кількість балів не обмежена.
В кінці визначається трійка лідерів. Їхні бали сумуються діляться на три і ми одержуємо відповідник оцінки дванадцять. Далі пропорційно виставляються оцінки всім іншим учням.
Ця система стимулює до активності, до змагання, до боротьби. Вона вчить мати амбіції. Вчить перемагати. Вона виховує відважних людей.
Nazar Kozak